سرزمین من سوادکوه
سوادکوه سرزمین خورشید

بازی‌ها و سرگرمی‌های محلی استان مازندران و سوادکوه

بازی‌های بومی و محلی در هر جغرافیا و اقلیمی برگرفته از فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه است. این بازی‌ها متناسب با ویژگی‌های فرهنگی حاکم بر هر منطقه شکل می‌گیرند.

بسیاری از ورزش‌های بومی و محلی در روستاها و حتی شهرهای استان مازندران در حال فراموشی است، اما اخیرا تلاش‌هایی صورت گرفته تا بازی‌های بومی و محلی مناطق مختلف این استان با برگزاری مسابقات احیا شود.

یکی از بازی‌های معروف (سپک تاکرا) که‌ کشورهای آسیای شرقی مدعی هستند زادگاه این ورزش آنجاست، در سال‌های قبل از انقلاب در روستاهای مازندران به عنوان پاپلیس بازی رواج داشته است.

بازی‌ها و سرگرمی‌های محلی استان مازندران که برخی از آنها در مناسبت‌های خاص برگزار می‌شوند؛ عبارتند از:



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 28 بهمن 1391برچسب:بازی‌ها,سرگرمی‌های,محلی,استان مازندران,سوادکوه,بازی‌ها,سرگرمی‌های,محلی,استان مازندران,سوادکوه, بازی‌ها,سرگرمی‌های,محلی,استان مازندران,سوادکوه, بازی‌ها,سرگرمی‌های,محلی,استان مازندران,سوادکوه, بازی‌ها,سرگرمی‌های,محلی,استان مازندران,سوادکوه, بازی‌ها,سرگرمی‌های,محلی,استان مازندران,سوادکوه, بازی‌ها,سرگرمی‌های,محلی,استان مازندران,سوادکوه, بازی‌ها,سرگرمی‌های,محلی,استان مازندران,سوادکوه, بازی‌ها,سرگرمی‌های,محلی,استان مازندران,سوادکوه, بازی‌ها,سرگرمی‌های,محلی,استان مازندران,سوادکوه, بازی‌ها,سرگرمی‌های,محلی,استان مازندران,سوادکوه, بازی‌ها,سرگرمی‌های,محلی,استان مازندران,سوادکوه, بازی‌ها,سرگرمی‌های,محلی,استان مازندران,سوادکوه, بازی‌ها,سرگرمی‌های,محلی,استان مازندران,سوادکوه, بازی‌ها,سرگرمی‌های,محلی,استان مازندران,سوادکوه, بازی‌ها,سرگرمی‌های,محلی,استان مازندران,سوادکوه,,
ارسال توسط عزیزی

 

سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران

سوادکوه در مازندران یکی از بکرترین مناطق گردشگری ایران است که هنوز برای گردشگری و میهمانپذیری ناشناخته است اما دیدنیهای فراوانی دارد که دل هر بینندهای را میرباید.

شهرستان سوادکوه یکی از شهرستانهای ۱۶گانه مازندران در البرز مرکزی و در مجاورت استان سمنان قرار گرفته است.

سوادکوه از شمال به شهرستان قائمشهر، از جنوب به شهرستان فیروزکوه و استان تهران و از غرب به بابل و شرق به شهرستان ساری و ارتفاعات دودانگه محدود است.

شهرستان سوادکوه دارای دو بخش بهنامهای مرکزی و شیرگاه و چهار شهر پلسفید، زیرآب، شیرگاه و آلاشت است.

کشفیات باستانشناسی و اسناد تاریخی نشان میدهد سوادکوه از نواحی طبرستان و ایران بوده و انسجام بافت اجتماعی و فرهنگی آن در دوران اساطیری ایران ریشه دارد.

این سرزمین دارای تاریخ کهنی است به طوری که در شاهنامه فردوسی و اوستا کتاب مقدس زرتشتیان از آن نام برده شده است.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 28 بهمن 1391برچسب:سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران, سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران, سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران, سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران, سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران, سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران, سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران, سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران, سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران, سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران, سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران, سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران, سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران, سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران, سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران, سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران, سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,سوادکوه بکرترین منطقه گردشگری ایران,,
ارسال توسط عزیزی

جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه

* موسیقی

اصیل وسنتی در سوادکوه نیز مانند دیگر نقاط مازندران در گذشته از رونق فراوانی برخوردار بوده و اکنون نیز بندرت در گوشه و کنار این سرزمین پهناور مورد استفاده قرار گرفته و علاقمندان بیشماری را بخود جذب می‌کند. ساز سنتی و اصلی در موسیقی این ناحیه نوع خاصی از نی بنام لله وا می‌باشد و هر ملودی آن مضراب ویژه‌ای دارد. این ساز از دیر باز تا زمان حاضر بیشتر توسط چوپانان نواخته می‌شود قطعاتی مانند کیجا کرچال، مش حال، دنباله مش حال، عامی دتر جان، کمر سری و کوک داری با لله وا نواخته می‌شود. هر یک از این ملودی‌ها از احساسات پاک و شگرف بومیان بیقرار در دل طبیعت زیبای منطقه حکایت دارد. برای مثال ملودی مش حال هنگامی نواخته می‌شود که چوپان گوسفندان را در هوای برفی، به چرا می‌برد و بر ا ثر صدا و آوای برخاسته از لله وا، گوسفندان برف را با پا کنار زده و علفها را پیدا می‌کنند و به چرا می‌پردازند. هنگام بازگشت گله نیز ملودی دنباله مش حال نواخته می‌شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 28 بهمن 1391برچسب:جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه, جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه, جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه, جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه, جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه, جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه, جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه, جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه, جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه, جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه, جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه, جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه, جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه, جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه, جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,جاذبه‌های فرهنگی سوادکوه,,
ارسال توسط عزیزی

جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی

پل ورسک :
این پل از شاهکارهای معماری دنیا به شمار می‌رود و در جانب شرقی ارتفاعات مشرف به آبادی ورسک ساخته شده و راه آهن سراسری تهران به شمال کشور را بهم متصل می‌کند. پل ورسک در اوایل قرن چهاردهم هجری شمسی ساخته شد و در زمان جنگ جهانی دوم در ۵۵ سال قبل به پل پیروزی معروف گشت. این بنا علاوه بر اهمیت استراتژیک در صنعت حمل و نقل کشور، از جاذبه‌های سیاحتی مهم مازندران نیز بشمار می‌رود. در ساختمان بیشتر از فلز استفاده شده‌است.

پلهای دیگر راه آهن سوادکوه با سنگ و ملاط سیمان ساخته شده‌اند که هریک دارای زیبائیهای حیرت انگیزی هستند،

از جمله مهمترین آنها می‌توان به پلهای زیر اشاره کرد:

پل راه آهن شورآب پل راه آهن اوریم پل راه آهن شیرگاه

علاوه بر پل‌ها، باید تونل‌های راه آهن را بویژه در ناحیه ورسک، در اعداد جاذبه‌های ارتباطی مازندران برشمرد. یکی از این تونل‌ها در منطقه گدوک با ۲۷۰۰ متر طول از جاذبه‌های مهم ارتباطی منطقه به شمار می‌رود.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 28 بهمن 1391برچسب:جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی, جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,جاذبه‌های اقامتی و ارتباطی,,
ارسال توسط عزیزی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 700
بازدید دیروز : 276
بازدید هفته : 1846
بازدید ماه : 1846
بازدید کل : 53727
تعداد مطالب : 141
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

کسب درآمد میزبان مارکت تبلیغات پیامکی

javahermarket