رودخانه‌های سوادکوه
سرزمین من سوادکوه
سوادکوه سرزمین خورشید

رودخانه‌های سوادکوه

رود تالار : بومیان آن را تلار رود نیز می‌نامند. این رودخانه از ارتفاعات گدوک، عباس آباد و شفلین سرچشمه گرفته و پس از طی مسافت تقریبی ۸۰ کیلومتر به دریای خزر می‌ریزد. در مسیر نیز رودهای بزرگ و کوچک به آن می‌پیوندند. در تمامی طول مسیر راه آهن سراسری شمال به جنوب کشور و جاده تهران به شمال در موازات آن دیده می‌شود. مناظر طبیعی اطراف آن نیز بسیار زیباست. وجه تسمیه آن نیز برگرفته از نام اقامتگاه گالش‌ها و دامداران می‌باشد که با چوب در جنگلها ساخته می‌شود. عده‌ای نیز معتقدند که که از ترکیب دو واژه تل یا تیل به معنی گل و آر به معنی آب تشکیل شده و در جمع به معنی آب گل آلود می‌باشد.

در حال حاضر علیرغم توان بالقوه این رودخانه و امکانات طبیعی اطراف آن بهمراه مسیرهای دسترسی مناسب، بهره برداری اصولی از آن صورت نمی‌گیرد. با این حال همواره مسافرین زیادی در اطراف آن بصورت موقت برای گردش و استراحت، استفاده می‌کنند.

رودهای دیگر این شهرستان عبارتند از:

رودخانه ولوپی :که از کوههای چرات ودراسله سرچشمه گرفته و در دوراهی آزادمهر به رود تالار می‌پیوندد.

رودخانه کیسلیان :که از ارتفاعات شرق شهر شیرگاه سرچشمه می‌گیرد و در این شهر به رود تالار ملحق می‌شود و بدلیل برخورداری از مناظر زیبا در اطراف، سالانه پذیرای مسافران زیادی است.

رودخانه راستوپی، ساهرود و لفور.

نام شهر زیرآب :نیز از یک نهر بنام ذبرو گرفته شده که به معنی آب روشن می‌باشد. این رود از شیب تند ارتفاعات ذنگالو در غرب شهر زیرآب سرچشمه می‌گیرد. ذبرو یک واژه ترکیبی است. واژه زی یا زیو به معنی صاف و روشن و واژه رو در اصطلاح بومیان به رودخانه اطلاق می‌گردد.

رود آلاشت یا لله بند : نیز با حجم آبدهی سالانه ۴۲۶/۵۹ میلیون متر مکعب، پس از طی مسافت ۵۱ کیلومتر به رود تالار متصل می‌شود.

 


کسب درآمد روشهای کسب درآمد از طریق فروتل بازی Pro Evolution Soccer 2013 تبلیغات پیامکی کسب درآمد میزبان مارکت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 28 بهمن 1391برچسب:رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه, رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه, رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه, رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه, رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه, رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه, رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه, رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه, رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه, رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه, رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه, رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه, رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه, رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه, رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه, رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه, رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,رودخانه‌های سوادکوه,,
ارسال توسط عزیزی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1457
بازدید دیروز : 83
بازدید هفته : 3988
بازدید ماه : 3988
بازدید کل : 55869
تعداد مطالب : 141
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

کسب درآمد میزبان مارکت تبلیغات پیامکی

javahermarket